If I Were the Green Hornet


What you would do to stop crime..?

Bulan berganti bulan, tahun berganti tahun dan sekarang kita sudah pun memasuki 2011..wow dah tahun baharu.. Begitu juga dengan peningkatan jenayah di dunia ini. Semakin hari jenayah makin berleluasa dan juga makin banyak yang menjadi mangsa..Kita boleh membantu membanteras jenayah ini tapi what you and I gonna do to stop it yeah..?????
Inilah langkah-langkah yang akan saya lakukan untuk membanteras jenayah di dunia ini: -


1] YAKIN DENGAN KEBOLEHAN DIRI SENDIRI..
--> Ya! penting sangat percaya dengan diri sendiri dan mengekalkan identiti diri sendiri supaya musuh tidak boleh serang kita secara physically or mentally. Jika yakin dengan kemampuan diri sendiri body kita akan sedaya-upaya untuk berusaha 100% untuk melawan kejahatan..


2] KENA ADA IDENTITI TERSENDIRI..jangan nak meniru.. :)
-->Kalau menentang penjenayah mestilah hidup kita di kelilingi dengan ramai musuh. Oleh itu kita kenalah menyembunyikan identiti diri sendiri agar musuh kita tidak boleh mengecam diri kita dan ahli kita sendiri. Yelah kan, sebelum kita nak selamatkan orang ramai kenalah selamatkan diri dan ahli keluarga kita sendiri dahulu..


3] SAHABAT SEJATI YANG SANGGUP MEMBANTU..
--> Kalau nak di ikutkan, selain mempunyai peralatan yang canggih, lagi yakin jika kita ada sahabat yang sejati sanggup membantu kita dalam susah dan senang sebab masa kini ramai kawan yang hanya ada masa bergembira, masa kita betul-betul perlukan.. Kalau da sahabat sejati macam ini, kami boleh bekerjasama dengan jayanya untuk menjadikan statistik jenayah menurun..


4] PERANCANGAN YANG CUKUP SEMPURNA
--> Penjenayah sudah semestinya merangka perancangan mereka sendiri jika nak berjaya dalam merompak, meragut, merogol.... Pembanteras jenayah pula seharusnya ada pelbagai perancangan di tambah dengan backup perancangan agar rancangan jahat mereka akan berjaya di gagalkan..!!!!! Contohnya, macam mana nak perangkap penjenyah dan mana kawasan mereka selalu melakukan kejahatan..


5] MEMPUNYAI DAN MENAMBAH SKILLS UNTUK MELAWAN JENAYAH..
--> Yang ini juga sangat penting.. Kenapa penting..? Sebab ini adalah salah satu strategi untuk melawan penjenayah.. Kita kenalah pantas, cergas, lingkas dan macam-macam lagi laa.. Kalau stamina body pun dah pancit, macam mana nak lawan dan kejar penjenayah.. Nanti penjenayah yang kejar kita balik.. Untuk ini idola saya adalah Jackie Chan... Sebabnya beliau bukan hanya ada satu skills pertahanan diri tapi hampir lebih dari 5 jenis taw.. taekwondo, kungfu, judo, karate do dan macam-macam lagi cuma silat saya tidak pastilah.. :)


6] PERALATAN CANGGIH
--> Sekarang kita lepas tahun Millenium dan dah masuk tahun 2011 pun.. Semestinya peralatan canggih mesti ada kalau nak banteras jenayah.. Bak kata orang " Kalau nak atasi penjenyah mestilah berfikiran seperti cara penjenayah berfikir".. Tapi kalau nak lebih berjaya kita mestilah berfikir lebih advance dari penjenayah..Contohnya kita boleh mencipta peralatan yang canggih dengan hanya menggunakan pengetahuan basic berdasarkn subject Sains dan juga sedikit kepakaran dalam menambah pengetahuan Sains ini dalam senjata.. Salah-satunya seperti senjata yang boleh mengeluarkan asap atau gas untuk menghalusinasikan mangsa atau membuat mangsa pengsan.


=========================================================
GREEN HORNET WILL COMBAT CRIME IN CINEMA NEAR YOU AT 27 JAN 2011

Green Hornet

AND ALSO.....

The best written blog post will also win a Sony Walkman worth RM 299!


=======================================================
p/s: hopefully i can win this ticket because i want this ticket so bad.. I can make this premiere as my present gift from Nuffnang as my bifthday is just around the corner.. tq Nuffnang and Sony Pictures..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...