My Nuffnang Story


Pada suatu zaman, ada sebuah komuniti di dalam Asia Pasific yang dikenali sebagai "Nuffnang". Kewujudan komuniti ini telah meningkatkan para blogger tanpa mengira umur terutamanya yang berada di Malaysia. Dan saya adalah salah seorang blogger tersebut.

Memang tidak sangka, sungguh ! Sebab nya memang dari sekolah lagi jarang kalau nak mengarang atau nak menulis diari di dalam buku. Kecuali laa kalau kerja rumah karangan yang cikgu bagi kan..Then baru laa mengarang.

Tetapi pada Mac 2010, masa itu saya dah masuk Universiti dan juga baru saja nak start special sem, one of my friend memperkenalkan blog tetapi boleh menjana duit.. Yela kan sebagai student pulak tu, mesti laa kalau dengar ja pasal duit, memang laa nak..hehehe.. tapi macam mana? Betul ke buat blog ja pun dah boleh nak jana duit. ermmmmmm..

Then my friend try to explain all to me.. Ok2x lepas dengar penerangan dari kawan saya tu baru laa faham.. kalau ramai yang visit blog kita then diaorang click the advertisement, so boleh laa duit tu masuk ke dalam akaun kita..hehehe.. penjanaan duit di zaman yang canggih kannn.. :):)

Oke from there, saya pun mula laa berjinak-jinak untuk menulis blog dan mendaftar under Nuffnang.. Bila dah join jadi family Nuffnang pulak, kita juga boleh menyertai pelbagai contest yang sememangnya best dan syiok habis kottt ! hahaha..

Dari sini baru saya tahu yang saya sememangya minat menyertai contest.. Thank You Nuffnang sebab dah reveal kan my hidden skill untuk menyertai pelbagai pertandingan yang di anjurkan oleh Nuffnang ini.

Oke, my first contest kalau tak silap saya masa masuk contest "Premiere SALT" dan tak sangka sangat2x boleh terpilh untuk menonton wayang ini bersama dnegan seorang lagi kawan saya. Memang happy sanggat tak terhingga pada masa tue.. hehe.. nie laa gambar yang saya sangat happy ok..siap dapat topi SALT..best kan.. best kan..hehehe


Then next contest pulak masa saya terpilih untuk menyertai Party LG..happy lagi kot.. yelah kan, siap menang cabutan bertuah.. Memang best ! tak caya jom tengok gambar ni, tema nya monster.. hehehe


********

with my new friend at party.. :):)
*********

********


*******


Next contest pulak adalah apabila saya terpilih untuk menyertai Vaseline Party.. Memang boleh menambah kawan lagi.. weeeee

*******

because of this party, I'm started to be Yuna's fan also.. :D

Orait, next contest pulak adalah berkenaan dengan beriadah dengan para blogger yang lain juga..Tempat ni berada di Bangsar.

Masa nie saya pergi dengan kakak saya.. Memang happening laa kan warga Nuffnang dengan para blogger yang lain walaupun ada sesetengah blogger yang saya baru pertama kali berjumpa.. ;p


Gambar di atas nie pulak adalah masa saya telah menangi "Premiere Transformer 2 " Yang nie memang paling best sebab nie laa wayang yang paling saya nantikan dan you know what, I'm the chosen one untuk menonton wayang ini..

Yang nie pula, adalah tiket-tiket wayang premiere yang telah saya menangi apabila menyertai Nuffnang dan ChurpChurp.. :):)


Nie laa gambar tiket wayang yang telah saya dapat dan saya menonton bersama-sama dengan kawan-kawan saya yang lain.. I've having fun with it.. Thanks again to Nuffnang..

************************************************************************************


Oleh itu Nuffnang Asia Pasific ingin mempersembahkan Nuffnang Asia-Pacific Blog Awards...

Come 16 December 2011, 500 bloggers from around the Asia-Pacific region will flock to Kuala Lumpur, Malaysia for the Nuffnang Asia-Pacific Blog Awards 2011 in Putrajaya Marriott. The Awards aims to not only honour the region's best bloggers, but also to bring together blogger communities from across Asia-Pacific. The Nuffnang Asia-Pacific Blog Awards is brought to you by Volkswagen Malaysia and Putrajaya Marriott.

So, apa yang anda tunggu lagi, jom laa kita semua vote para blogger yang creative dan berbakat sambil menyertai contest untuk memenangi invites ke Nuffnang Asia-Pasific Blog Awards ini.. :):)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...