DiGi iPhone 4 Me



Digi iPhone 4 untuk saya? Wow, sudah menjadi impian saya kerana pertama kali diri ini melihat kelibat iPhone 4, hati sudah jatuh hati,semakin hari semakin menjadi-jadi rindu untuk memiliki iPhone 4 ini.. Apabila DiGi menawarkan iPhone 4 ini, ibarat mimpi mendi realiti.. Dengan kadar segera sy membuat post untuk entry ini.. =)

kenapa sy mahukan iPhone 4 dari Digi...

Saya mempunyai 6 orang adik beradik..Sayalah yang pling sulong..Diri ini datang ke Kota Besar Kuala Lumpur ini bertujuan untuk menyambung pelajaran juga membawa harapan besar dari keluarga sendiri juga sebagai idol untuk adik-beradik yang lain.. Oleh itu, saya memang tidak mampu untuk memiliki barangan elektronik yang canggih dan trendy seperti remaja lain yang sebaya dengan saya.. =(

Yang ada menjadi harta saya sekarang ini hanyalah sebuah laptop pemberian mak cik dan juga handphone hitam putih yang saya beli dari hasil menabung saya.. Apabila melihat rakan2x saya mempunyai handphone yang canggih serta applikasi handphone mereka yang pelbagai membuatkan diri ini teramat teringin untuk memilkinya juga..Namun apa kan daya..Sedar diri ini siapa..

Namun setelah melihat post dri Nuffnang yg DiGi ingin memberi iPhone 4, saya amat teruja..Betulkah..Saya harap dapat memenangi iPhone 4 ini..tolonglah..

Saya sangat teruja untuk memiliki iPhone 4 dari DiGi ini kerana :-

1) Rekaan iPhone ini sungguh elegent,nipis,trendy,sesuai dengan gaya hidup remaja..Pasti remaja lain pula yang akan jealous pada diri ini apabila melihat saya memegang iPhone 4 ini..

iPhone 4
Saiz kenipisan iPhone nie juga lah yang telah buat hati saya tertarik untuk memilikinya..aduhh =)

2) iPhone 4 memliki FaceTime.. weee ;)

Saya amat suka apabila iPhone mempunyai applikasi FaceTime..Kenapa? Ini kerana iPhone 4 mempunyai 1 kamera hadapan dan 1 kamera di belakang..Apabila saya berbual dengan keluarga atau pun rakan-rakan dan tetiba saya ingin membuat video call, saya cuma perlu meneka one-tap simple..Tidak perlu lagi sebarang setting..Ha mudah yang teramat sangat kan..Mcm nie nenek saya pun boleh gunakan juga kn.. =)


3) Retina Diplay...Wow dalam iPhone 4 ini terdapat retina display..Saya boleh melihat gambar, email, video atau apa sahaja dengan lebih terang, cantik, pixel tidak pecah-pecah dan seperti real sekali..
Sungguh teruja untuk menggunakan retina display ini..Lihat sahaja lah seperti gambar di bawah ini..




Retina display. 960 by 640 by Wow.

With a remarkable 960-by-640 resolution in a 3.5-inch screen, text and graphics look unbelievably crisp and sharp.


4) Keinginan saya menjadi-jadi apabila iPhone 4 mempunyai multitasking.. OMG! seperti saya membawa lap top mini apabila menggunakan iPhone 4 ini..Applikasi multitasking ini saya kira tidak lagi terdapat pada handphone lain..Sungguh mudah laa bila memiliki iPhone 4 ini..

Saya boleh menukar applikasi dengan begitu mudah dan cepat sekali dengan adanya multitasking ini juga saya boleh buat 2 perkara dalam masa yang sama..Wow seronok nya.. =P

5) HD Video Recording and Editing

Di dalam iPhone 4 ini terdapat HD video recording dan editing juga..Wow rasa mcm tak percaya pun ada..Ibarat saya melihat televisyen HD pulak..Tentu sekali lah saya amat bersyukur jika DiGi menghadiahkan iPhone 4 ini kepada saya..

6) Last but not least..saya amat suka bergambar..terutamanya apabila saya ingin merakamkan kenangan saya dengan mengabadikannya di dalam bentuk foto..Namun jika saya menangkap gambar dengan menggunakan kuasa lensa yang tinggi dan menjadikan gambar saya amat cantik,, tentulah dapat menambahkan keseronokan ketika saya ingin mengabadikan kenangan saya di dalam brntuk foto..iPhone 4 menawarkan 5-Megapixel dengan LED Flash..Saya juga boleh zoom apabila menangkap gambar dengan terdapatnya 5x digital zoom di dalam iPhone 4 ini..LED Flash ini illiminates llow-light scenes..Jadi mata saya tidak akan berasa pedih..Menarik sekali apabila ada HDR photography..Apabila saya tangkap foto seperti saya menggunakan kamera digital yang berteknologi tinggi..

Jadi, ini adalah sebab-sebabnya saya sangat,amat,teramat mahukan dan miliki iPhone 4 dari DiGi.. =)




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...