Korean sana Korean sini..

Hi salam sejahtera and kita bertemu kembali..eceh da mcm bwt show sendiri plak kan gaya ckp nie.. perasan laa pulok.. Oke untuk entry kali nie nak cerita serba-sedikit berkenaan KOREA.. Tentang apa ja nak cerita kan..? Banyak kowt..Yelah kat Malaysia nie banyak gak fan kepada artis korean wut..dari bab nyayian sehinggalah kepada lakonan dowg..kalau kita betul2x follow drama diorang, mmg best gak and boleh nangis jugak laa masa bab sedeh kan..contohnya drama Winter Sonata and StairWay to Heavan.. kalau tgok 2 3 kali pun boleh lagi layan.. Bila dah fanatik dengan lakonan dan nyayian diorang, ada gak sesetengah dari kita yg menjadikan gaya diorang berpakaian, gaya rambut, gaya tarian dan mcm2x lagi sebagai idola dan inspirasi diorang..Wow cool kan..? sampai mempengaruhi tue..Kiranya bukan calang-calang jugak laa kan artis dari Korea nie..

So, disebabkan permintaan yang ramai dari penonton di Malaysia nie, ASTRO memang menyediakan banyak rancangan dari Korea dan juga fresh2x dari sana..So kita nie tak laa ketinggalan sangat pasal drama-daram or nyayian terbaru dari Korea kan.. Yang paling terbaru sekali ASTRO da tamabh 1 channel berkenaan dengan drama atau apa-apa sahaja berkenaan dengan Korea iaitu channel ONE HD (ch393)..channel nie memang datang sekali kalau kita melanggan ASTRO Beyond HD / PVR.. Banyak juga laa drama-drama best dan baru di channel nie.. Tapi kat channel-channel lain pun ada jugak diorang pertontonkan rancangan Korea seperti channel Hitz (ch705).. So kat sini adalah sedikit review berkenaan sypnopsis dari pandangan saya dan juga adik saya, Sara tentang drama dan rancangan lain berkenaan Korea yg terdapat di ASTRO..


MY GIRLFRIEND IS GUMIHO

Kisahnya bermula apabila Cha Dae Woong dengan secara tidah sengaja telah melepaskan seekor musang sakti. Musang ini ialah seekor musang lagenda (yang telah dilakonkan oleh Shin Min Ah) , seperti yang pernah diperkatakan oleh orang tua2 . Ianya musang berekor 9, serta sering memakan hati manusia. Apabila Cha Dae Woong telah mengetahui mengenai musang tersebut, dia ingin menamatkan semua kerja gila yang telah melanda kepada dirinya daripada musang yang telah mula jatuh hati kepadanya, agar musang tersebut tidak akan memakan dirinya kelak. Bagaimanakah caranya untuk Cha Tea Woong(yang telah dilakonkan oleh Lee Sung Ki) untuk menghantar musang tersebut ke tempat asal nya…… Oleh itu,anda hendaklah mengikuti cerita ini di astro oneHD, siaran 393.


RANCH PARADISE

Filem romantic ini telah dilakonkan oleh ahli kumpulan TVXQ sebagai seorang duda. Kisah ini mengisah kan mengenai seorang pemuda yang asalnya berkahwin dengan gadis pilihan hatinya semasa masing-masing diumur yang masih muda. Apabila pasangan ini mula menjadi matang,akhirnya mereka yang tidak lagi sehaluan ini mula mengambil keputusan untuk bercerai. Pada suatu hari,takdir telah menemukan mereka semula yang ketika itu masing2 mempunyai pasangan. Tidak disangka,mereka telah ‘terjatuh’ cinta semula…… Namun masing2 tidak mahu mengaku disebabkan oleh ego yang tinggi. Adakah pasangan ini akan berkahwin semula atau memulakan kisah hidup yang baru bersama dengan yang lain.saksikan lah drama RANCH PARADISE ini, disamping melihat artis kesukaan kowg dikaca tv anda pada setiap hari Ahad hingga Selasa pada jam 7.30 petang di ONE HD (ch393).


HITZ (K-Pop) & Drama Korea di ANIMAX

Dalam rancangan ini, kowg boleh mendengar dan melihat pelbagai Muzik Video yang baru-baru dari Korea melalui channel Hitz (ch705).. Selain itu juga kowg boleh menonton drama Korea di ANIMAX (ch715).


Yang nie reviews dari ktowg berkenaan sypnopsis drama korea dan juga rancangan dari Korea yang terdapat di ASTRO dan banyak lagi channel lain yang kowg dapat tonton contohnya channel KBS.. So mcm biasalah kan kalau tak sempat RECORD kan jewh lah.. Assalamualaikum ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...